& &

2015/04/17

Do ludzi z sarkazmem

Zapewne wielu z Was w swoim życiu spotkało się z ironią i z pewnością nie było to pożądane spotkanie...

Irytuje mnie, kiedy odnosisz się do mnie z sarkazmem,
wówczas mój uśmiech zanika,
co nie jest przyjazne,
świadczy o tym ma mimika.
Twoja ironia, którą kierujesz w moją stronę
sprawia, że radujesz się z mojej krzywdy,
tymczasem moja zraniona dusza czyni, że płonę,
nadciąga huragan masywny.
Łzy jak kamienie
spadające z wysokości
na ziemię,
nadają życiu gorzkości.
Wyśmienita ulewa.


14 komentarzy:

  1. Ironia nie zawsze jest krytyką drugiej osoby. Czasami śmiejemy się ironicznie z jakichś sytuacji. Często są one poważne, a ten zabieg językowy jest wykorzystywany do rozluźnienia atmosfery ;)
    a wiersz jest piękny. chciałabym umieć tak pisać.

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Pisałam o uczuciach, które ostatnio mnie dotknęły. :)

      Usuń
  2. Najpierw błędy:
    "przyjazny" może być człowiek, zwierzę, nawet bakteria, ale nie znikanie uśmiechu. Czynność nie może być przyjazna, ani nieprzyjazna;

    "ironia" nie może sprawiać, że ktoś "raduje się z krzywdy", to nielogiczne. Błędy logiczne są straszne, wystrzegaj się ich jak ognia. Nie możesz patrzeć tylko na to, że coś pasuje brzmieniem, rymem, długością, akcentem czy ilością sylab- liczy się też logika. To jak jakbyś napisała: "Twój uśmiech sprawiam, że jesteś głodny";

    "moa dusza czyni, że płonę" - tutaj z kolei powinno być sprawia, bo "czyni" po prostu nie pasuje. Nie można czynić, uczynić, zrobić, że ktoś płonie. Niektóre wyrażenia są nie do zmieniania, nierozerwalne- "sprawiać, że ktoś/coś płonie", "przyczynić się do czyjeś zguby";

    "kamienie nadając życiu gorzkości" tylko "nadające".

    Ogółem, wiersz jest dobry, jednak do poprawy i to dość wyraźnej; posiedź nad nim troszkę. Widzę, że poezja pomaga Ci w problemach życiowych- to bardzo dobry sposób na wyrażanie emocji, jednak nawet wiersz, który powstał z nagłego napływu weny czy emocji trzeba samemu przeanalizować.
    Pozdrawiam,
    Rena

    poetyka-czystego-zapisu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam na myśli pewną osobę - jak się do mnie odnosi, jej zachowanie - nie jest przyjazne, czyli niemiłe, nie zyskujące sympatii... Jest wiele takich określeń.
      Ironia jest wtedy, gdy ktoś robi pewną rzecz specjalnie, z premedytacją, by komuś zrobiło się smutno, wtedy cieszy się z krzywdy drugiego człowieka.
      Kolejna sprawa - chodziło mi o to, że moja dusza jest tak zraniona, że aż wszystko we mnie płonie, a ja razem z tym wszystkim - jestem rozgoryczona, zła, przygnębiona...
      Zdanie miało brzmieć tak: Łzy, gdy spadają, nadają życiu gorzkości.
      Jednak dziękuję za krytykę, na pewno ją przemyślę, przeanalizuję i być może coś pozmieniam.
      Pozdrawiam! :))

      Usuń
  3. Masz wielki talent ! Dziewczyno, zrób z tym coś :) Świetne, takie prawdziwe. Pozdrawiam

    http://pocomiwiecejx3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały ten wiersz, chętnie poczytam inne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiersz, naprawdę świetny! Masz naprawdę wielki talent!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie, będzie mi miło, jak wpadniesz. :*

    http://fashion-is-on.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy wiersz! Świetnie piszesz! :)
    Zapraszam do mnie.
    http://meandmy-woorld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter