& &

2015/11/21

Ludzie nie zauważyli

Wiersz jest oparty na opowieści mitologicznej o Dedalu i Ikarze oraz utworze Jarosława Iwaszkiewicza pt. "Ikar".

Ludzie pogrążeni w swych codziennych obowiązkach
nie zauważyli upadku Ikara,
ponieważ jak Michaś zaczytali się w książkach,
które problemów sprawiły im co niemiara.
Na ulicach tętniło życie,
każdy śpieszył się do domu, pracy, szkoły,
nikt nie myślał o deficycie,
jakim jest śmierć dzieci przez wody niedobory.
W Afryce brakuje wody pitnej,
lekarstw, pożywienia,
dlatego też pomoc osoby ambitnej
zapobiega śmierci i los ludzi odmienia.
Spójrz, tak mało,
a jak dużo... Rzeczą
niebywałą
jest pomoc - ludzkie ręce wszystko wyleczą.
©

14 komentarzy:

  1. Piękny wiersz :*

    Kochana mam prośbę... mogłabyś kliknąć w dwa linki :
    goo.gl/NGEA5V
    goo.gl/OdHDk7
    To dla Ciebie chwilka, a bardzo mi pomożesz :*
    Z góry ślicznie dziękuję za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tekst jest cudowny :)
    Bardzo mi sie podoba
    http://paaullina-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbuj pisać bardziej enigmatycznie, nie tak łopatologicznie.
    Skróć trochę wersy, dodaj jakieś epitety, porównania, przenośnie.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://www.szeptyduszy.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym, aby to, co mam do przekazania było łatwe do zrozumienia dla każdej grupy wiekowej, dlatego piszę prostym i zrozumiałym językiem. Dziękuję za spostrzeżenia. :)

      Usuń
  4. Świetny wiersz.. akurat w szkole mamy konkurs "Malowane Poezją" i jak widzę już mam wiersz!
    Dzięki!
    whosmeb.blogspot.com - KLIKNIJ TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać, że autorką wiersza jestem ja.
      Nie wyrażam zgody na kopiowanie oraz wykorzystywanie tekstu oraz zdjęć, bez mojej pisemnej zgody. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
      Wszelkie prawa zastrzeżone. ©

      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. Cudowne i proste słowa, przekazujące prawdę. Podoba mi się wątek o pomocy ;)

    nowy post! zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK
    KANAŁ NA YT, dopiero zaczynam- KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz talent, cudownie piszesz! Podziwiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie napisany wiersz. Mało kto w twoim wieku jest tak dojrzały. Jednak, jak ktoś już zdążył wspomnieć jest pisany zbyt prosto. Osobiście uważam, że najlepsze wiersze są takie, które są napisane wprost, a mimo to każde przeczytanie go nasuwa inne myśli. W każdym razie ostatni wers, mimo że prosty mógłby służyć jako hasło.
    "Ludzkie ręce wszystko wyleczą" - Alicja Paszkowska

    Psychologia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplementy i uwagi, które postaram się wziąć pod uwagę. :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter