& &

2016/01/18

Cieszmy się tym, co posiadamy

Witajcie moi drodzy! 

Na wstępie chciałabym wam podziękować za waszą obecność oraz komentarze, które motywują mnie do dalszego działania. 

W moim województwie zaczęły się ferie, jednak nie wszyscy będą je spędzać tak, jak sobie to zaplanowali, bowiem autorkę tegoż bloga dopadło Bóg wie co. Katar, zatkany nos, ból gardła, zmęczenie... Kuruję się, a póki co, zapraszam na post o tym, jak ważne jest zdrowie.

W dzisiejszym poście chciałabym Wam uświadomić to, jak ważne jest zdrowie. Ludzie z mojego otoczenia coraz częściej chorują na choroby, które utrudniają codzienne życie, a nawet powodują śmierć. W mojej rodzinie są osoby, które chorowały na raka i wygrały - żyją. Jednak nie każdy dostaje drugą szansę od losu, wiele ludzi umiera, pozostawiając ku sobie dzieci, żonę, męża...
Jednak nie o tym chciałabym dzisiaj pisać, chciałabym podzielić się z Wami spostrzeżeniami na temat bliskiej mi osoby, która chorowała na raka. Skutki choroby są widoczne do dziś.

źródło: demotywatory.pl
Po przebytej chorobie bliska mi osoba straciła słuch. Na pomoc przyszedł aparat słuchowy, jednak nic nie zastąpi naturalnej zdolności słuchu. Osoba, która traci słuch, nie żyje tak, jak żyć powinna. Nie jest na bieżąco z wydarzeniami, które dzieją się wokół niej. Ponieważ nie słyszy, nie wie, co dana osoba mówi. To tak jakby na świecie nagle zniknęły dźwięki i ludzie posługiwali się wyłącznie gestami lub poruszali ustami. Porozumiewanie się stanowiłoby wówczas ogromny kłopot i ludzie zamknęliby się we własnym świecie, zostaliby sami z własnymi myślami. Sam na sam ze sobą.

Tak właśnie czuje się osoba, która straciła słuch.

Coraz częściej ludzie chorzy są wyśmiewani przez ludzi zdrowych. Nie popieram tego. Nikt nie jest idealny, każdy ma jakieś wady. Nieważne czy wady te są mniej lub bardziej widoczne. Ludzie chorzy oczekują pomocy, zrozumienia, wsparcia, a nie wykluczenia ze środowiska, w którym żyją. Człowiek nie jest zwierzęciem, nie można go oddać do schroniska. Każdy człowiek ma swoje prawa, które należy przestrzegać. Ludzie chorzy są normalnymi ludźmi. Wspieraj, pomagaj - nie nienawidź!

Wspieraj!

Przykładem do naśladowania może być sam Jurek Owsiak - założyciel Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP), która jest przykładem, że ludzka pomoc potrafi zdziałać cuda. 10 stycznia br. fundacja obchodziła 24. finał. Każdego roku staram się wrzucić przysłowiową złotówkę i wesprzeć działalność Jurka Owsiaka. Każda złotówka może zdziałać cuda!
logo
źródło: wosp.org.pl

Reasumując...

Pamiętaj, że zdrowie nie jest wieczne, więc dbaj o niego do końca swoich dni. Ciesz się z tego, co posiadasz. Pomagaj ludziom, których dotknęła choroba. Nie zostawiaj ich w potrzebie. Odwróć ich zły los.

Na koniec zapraszam Was do wysłuchania piosenki, która niedawno wpadła mi w ucho.

Dziękuję, że wytrwaliście do końca. Życzcie mi szybkiego powrotu do zdrowia i ferii bez niespodzianek.

Życzę Wam miłych, a zarazem bezpiecznych ferii zimowych oraz odpoczynku od codziennych obowiązków. Trzymajcie się ciepło!


źródło: obrazki.jeja.pl

Zapraszam do wyrażania własnych opinii, piszcie śmiało co Was gryzie!

Pozdrawiam moich wiernych czytelników,
Alicja xxx

12 komentarzy:

  1. Moja koleżanka ma 18 lat i jest prawie doszczętnie głucha, ale ja sobie nie wyobrażam jak można żyć bez słuchu . Najważniejsze aby dbać o zdrowie i pomagać innym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie bez słuchu jest straszne. Pozdrów koleżankę! xxx

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy post.
    Wiele osób zapomina o tym, że to zdrowie jest najważniejsze. Bez niego nie ma nic.
    http://ibaginska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to chciałam przekazać w tym poście. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam! xxx

      Usuń
  3. Zdrowie jest najważniejsze, dlatego powinniśmy o nie dbać już teraz, jak najlepiej. Nie wolno nam, ludziom, odwracać się od żadnego człowieka, choćby znalazł się w jakiejkolwiek sytuacji, czy to dobrej, czy szczególnie w tej złej. Pozdrawiamy Cię.

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, macie całkowitą rację. Przesyłam pozdrowienia! xxx

      Usuń
  4. Zdrowie w życiu jest najważniejsze. Dla większości ludzi w życiu priorytet stanowią pieniądze, ale co nam po nich, gdy nie będziemy zdrowi? Mówią, że za pieniądze można kupić leki, jednak to wcale nie jest takie łatwe jakby się wydawało...
    " Tracą zdrowie, żeby zyskać pieniądze. Tracą pieniądzę, żeby odzyskać zdrowie"
    - Jednak niestety nie wszystkim udaje się je odzyskać..

    Pozdrawiam serdecznie. Bardzo wartościowy post.
    Zapraszam do mnie - CLICK :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Współczuję :( Powracaj szybko do zdrówka !!
    A zdrowie jest bardzoooo ważne ;)
    dociax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem już prawie zdrowa, czasami mnie tylko kaszle. Dziękuję! xxx

      Usuń
  6. Trochę wiem o tych chorobach.. moja mama miała podejrzenie raka, mój brat w wieku dwóch lat miał zmasakrowaną rękę w wypadku, a ja sama mogłam poruszać się na wózku. Trzeba cieszyć się z życia.

    in-my-fake-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, należy cieszyć się z tego, co mamy teraz, bo wkrótce może nam tego zabraknąć...
      Dziękuję za komentarz! :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter