& &

2016/01/08

Rozmyślań część 1, czyli o przyjaźni

"Bo kiedy znajdziecie kogoś, kto lubi was za to, jacy jesteście naprawdę, i kogo wy lubicie za to, jaki on jest naprawdę, musicie zrobić wszystko, co w waszej mocy, żeby go nie stracić."
***************************************************

Cześć wszystkim! :)

Na wstępie chciałabym wam podziękować za waszą obecność oraz komentarze, które motywują mnie do dalszego działania. 

Jestem w trakcie czytania książki "Girl Online" autorstwa Zoe Sugg, którą możecie kojarzyć pod pseudonimem Zoella. Jest ona angielską vloggerką, poruszającą tematy mody i urody. Jej blog, który możecie znaleźć pod tym linkiem odwiedzają setki, a nawet tysiące internautów, a liczba osób, które subskrybują jej kanał na Youtubie, znajdujący się pod tym linkiem, sięga niemalże 10.000000.

źródło: www.telegraph.co.uk
Jednak głównym tematem, dotyczącym dzisiejszego posta nie jest powieść "Girl Online" ani biografia autorki, lecz coś, o czym wspomniała w swojej książce.

Drogi czytelniku!

Spójrz raz jeszcze na cytat, pochodzący z książki "Girl Online" i zapisz go na swoim dysku twardym (nie, nie chodzi mi tu o pamięć masową w komputerze), bowiem jest to wprowadzenie do "prawidłowej części" posta. :)


Zapewne każdy z Was ma w swoim życiu osobę, która jest dla niego ważna, a może nawet najważniejsza. Osobą tą może być twoja dziewczyna/chłopak, rodzeństwo, rodzice lub inni członkowie rodziny oraz... najlepsza przyjaciółka/przyjaciel. No właśnie... Zatrzymajmy się w temacie przyjaźń.
źródło: wachamksiazki.pl

Czym jest przyjaźń?

Przyjaźń jest dobrowolną relacją między dwoma lub więcej osobami, opartą na życzliwości, wzajemnej pomocy, wsparciu, zaufaniu oraz serdeczności. Przyjaciele są lojalni oraz szczerzy wobec siebie. Przyjaźń, zbudowaną na kłamstwie, nie można nazwać przyjaźnią.

źródło: demotywatory.pl
źródło: demotywatory.pl
źródło: kicze.pl

Czy z przyjaźni można wyrosnąć jak z ubrań, które po pewnym czasie stają się niewygodne?

Owszem, z przyjaźni można wyrosnąć. Pytasz jak? Kiedy twoja przyjaciółka/przyjaciel nie jest wobec ciebie szczera/szczery, nie stosuje się do zasad przyjaźni, a czas spędzony w jej/jego towarzystwie staje się czymś nieprzyjemnym, są to oznaki "wyrastania z przyjaźni". Jeśli twoja przyjaciółka/twój przyjaciel nie zmieni swojego zachowania i będziesz się czuć nieswojo w jej/jego towarzystwie, znaczy to, że wasza przyjaźń jest już przeszłością. Jeśli jesteś pewna/pewien, że relacje między wami nie ulegną zmianie, pogódź się z końcem tej relacji. Nie trudź się nad jej poprawieniem, jeżeli wiesz, że nic nie wskórasz.

źródło: demotywatory.pl

Czy czujesz jak ty i twoja przyjaciółka/twój przyjaciel oddalacie się od siebie?

Jeśli tak, porozmawiajcie ze sobą i powiedzcie sobie o tym, co was bulwersuje i dlaczego jest tak, że wasza przyjaźń wisi na włosku. Zawsze warto rozmawiać. Rozmowa jest rozwiązaniem wszystkich konfliktów i nieporozumień.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Korzystając z okazji, chciałabym pozdrowić moją najlepszą przyjaciółkę Karolinę. :)

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Zapraszam do wyrażania własnych opinii na ten temat. 
Piszcie śmiało co Was gryzie, z czym nie możecie sobie dać rady. Jeśli wyrzucicie z siebie to, co Was boli, zrzucicie z siebie ciężar i będzie Wam lżej! :)

Pozdrawiam moich wiernych czytelników,
Alicja xxx

36 komentarzy:

  1. Pięknie napisane i świetne, prawdziwe cytaty. Przyjaciele w życiu są naprawdę ważni. Książka dawno mnie zaciekawiła, ale jakoś jeszcze jej nie kupiłam, mam nadzieje, że juz niedługo ją przeczytam, bo po twoim wpisie jeszcze bardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Książka jest rzeczywiście ciekawa, chociaż jestem dopiero w połowie. ;)

      Usuń
  2. Moja przyjaźń rozpadła się po 10 latach . Na początku z przyjaciółką byłyśmy we dwie w klasie . Potem poszłyśmy razem do gimnazjum, liceum i pod koniec 1 liceum wszystko zaczęło się psuć, bo znalazła inne koleżanki, a mnie kompletnie olała . Teraz mam nową przyjaciółkę i wiem, że jest to prawdziwa przyjaźń ;)

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że znalazłaś nową przyjaciółkę. Życzę Wam wiele czasu, spędzonego razem i niezapomnianych wspomnień!
      Pozdrawiam xxx

      Usuń
  3. Mega post!
    Co do książki ostatnio bardzo chcialabym ją przeczytać, ale na czas obecny mam jeszcze dużo książek do nadrobienia :D
    http://lavzi.blogspot.com/
    Ps. Obserwuję :) (świetny blog i cudowny desing *-*)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Jestem w trakcie czytania "Girl Online" i z każdą stroną jestem coraz bardziej zachwycona jej treścią. Zostało mi jeszcze dosłownie kilkanaście stron.
      Pozdrawiam xx

      Usuń
  4. Przyjaźń jest przepiękną więzią łączącą dwie dusze w jednym ciele. Do niedawna myślałam, że nie mam takiego przyjaciela z prawdziwego zdarzenia, ale po pewnym czasie zdałam sobie sprawę z tego, że taką osobą jest... mój mąż. Bo czym byłaby miłość bez podstawy przyjaźni? ;) A odnośnie książki - ciągle się na nią natykam w sieci. Przeczytałabym, ale wydaje mi się, że mogę być na nią za stara ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne słowa...
      Co do książki, to myślę, że jeśli nie spróbujesz, to się nie przekonasz, czy jesteś na nią za stara, dlatego spróbuj przeczytać i koniecznie napisz w komentarzu jak wrażenia! :)

      Usuń
    2. Może kiedyś, jak będę miała czas :)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy post, widać że jest pisany z pasją :) Powodzenia w dalszym blogowaniu :3

    http://ab-photographs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam dwie cudowne przyjaciółki. skoczyłabym za nie w ogień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam ciebie i twoje przyjaciółki! xxx

      Usuń
  7. Łał, super post. Świetnie piszesz!
    Nie liczy się ilość tylko jakość :)
    W liceum miałam kilka 'przyjaciółek' z większością po przeprowadzce do innego miasta urwał się kontakt. Bylo mi z tego powodu troche smutno przez jakiś czas ale stwierdziłam że nie warto się tym przejmowac :)
    http://asiablogmylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Masz rację, ważna jest jakość. Nie ważne jak dużo masz przyjaciół, lecz ważne jest to, jaka jest więź między wami. :)
      Pozdrawiam xxx

      Usuń
  8. trudno w tych czasach znalezc prawdziwego przyjaciela. To naprawde trudne.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ponieważ współcześni ludzie są fałszywi. Aczkolwiek każdy wcześniej czy później znajdzie swoją bratnią duszę. :)
      Pozdrawiam xxx

      Usuń
  9. Super cytaty! Książka-słyszałam, że naprawdę fajna w przyszłości chciałabym ją przeczytać! Post- jest naprawdę dopracowany widać Twoje starania i ile serca w niego włożyłaś. Przyjaźń to naprawdę cudowna relacja :)
    http://emilkawlodarczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplementy i zapraszam ponownie! xxx

      Usuń
  10. W tych czasach jednak trudno o prawdziwą przyjazn ;/

    OFFICIAL PATTY ¦

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nigdy nie powiedział, że będzie łatwo, jednak jeśli znajdzie się przyjaciela, to przyjaźń może przetrwać do końca naszego życia. xxxx

      Usuń
  11. Obecnie ciężko o prawdziwą przyjaźń, gdy ludzie są zabiegani, chcą robić kariery i realizować swoje pasje.. ale czasem warto przystopować i zastanowić się, kim się otaczamy i czy chcemy takiego towarzystwa. Życzę, aby wszyscy przyjaciele nigdy Cię nie zawiedli!

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety niektórych przyjaciół się traci , a innych się zyskuje.Miałam przyjaciółkę w gimnazjum ,a teraz niestety się nie odzywa pomimo tego ,że do niej pisałam - smutne :(
    zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/2016/01/cudowna-roza-damascenska.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie się zmieniają. Jedni na lepsze, a drudzy na gorsze - niestety. Wszystkiego dobrego i znalezienia prawdziwych przyjaciół! xxxx

      Usuń
  13. Książkę widziałyśmy polecaną już na wielu blogach, więc coś w tym musi być, a raczej w niej! :) Przyjaźń i miłość to najpiękniejsze co może nas spotkać. Buziaki!:*

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skończyłam czytać część pierwszą i zdecydowanie polecam. Aktualnie czytam część drugą i powiem tylko tyle, że zakończenie części 1. jest szczęśliwe. :)
      Całuję, Alicja xxxx

      Usuń
  14. hej bardzo fajny post, daje do myslenia, zapraszam do mnie www.lipsonheels.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałam przyjaciółkę od podstawówki. Niestety od tamtego czasu bardzo się zmieniła, można powiedzieć że stała się takim "typowym fejmem". Ogólnie uważam że ten cały fejm to wielka głupota.. a nasza przyjaźń i tak nie przetrwała :/ po prostu czasem ludzie z dnia na dzień potrafią się zmienić nieodwracalnie.
    Jest taki cytat "Nigdy nie zabiegaj o przyjaźń. O prawdziwą nie musisz, o fałszywą nie warto."
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ten cytat umieściłam w poście, racja. :)

      Usuń
  16. Świetny blog :) Obserwuje i liczę na to, że tobie również spodoba się mój blog i zrobisz to samo :) maarzycieelka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter