& &

2016/04/18

Jak zrujnować 3 lata nauki w 3 dni, czyli egzaminy gimnazjalne


Kochani! Chciałabym Wam bardzo podziękować za komentarze, które są motywacją do dalszej pracy. Każda sugestia jest dla mnie ważna, dziękuję!

Dnia dzisiejszego, tj. 18 kwietnia 2016 roku rozpoczęły się dni, w których sprawdzana będzie wiedza gimnazjalistów. Na pierwszy ogień idą:
  • historia, wos (60 minut)
  • polski (90 minut)
Gimnazjaliści przystąpili do egzaminów, które zadecydują o możliwości wyboru szkoły, do której chcieliby uczęszczać. Dziś o godzinie 9:00 rozpoczęła się część humanistyczna. Co znalazło się na egzaminie z historii i wosu? Sprawdzana była wiedza m.in. na temat rozbicia dzielnicowego, sejmu walnego, powstania listopadowego, uprawnień prezydenta RP czy państwach członkowskich UE. Arkusz egzaminacyjny jest dostępny w tym miejscu


Przykładowe zadania:


prawidłowa odpowiedź: C

prawidłowa odpowiedź: C

prawidłowa odpowiedź: B
Kiedy przyszedł czas na język polski, byłam prawie pewna, że formą pisemną będzie charakterystyka, jednak miałam nadzieję, że moje przypuszczenia się nie sprawdzą. Niestety sprawdziły się. Na moje nieszczęście... Były dwie formy wypowiedzi: krótsza i dłuższa. Postanowiłam, że na pierwszy ogień pójdą zadania zamknięte, a o resztę będę się martwić później. Do charakterystyki wykorzystałam jedną z postaci "Kamieni na szaniec" autorstwa Aleksandra Kamińskiego -  Jana Bytnara, czyli "Rudego". Doszły mnie słuchy, iż gimnazjaliści wybierali również bohaterów z książek "Harry Potter" oraz "Igrzyska śmierci". Teraz jednak myślę, że charakterystyka nie była tak trudna, jak mi się wydawało. Miałam dowolność w wyborze postaci, co było zdecydowanie plusem. Jaki był temat charakterystyki?



Historia nie jest moją mocną stroną, jestem zawiedziona swoim wynikiem (ponad 60%), aczkolwiek mam nadzieję, że jutro pójdzie mi zdecydowanie lepiej. Myślę optymistycznie. Z kolei język polski był jednym z łatwiejszych sprawdzianów, jakie pisałam. Według moich obliczeń, egzamin z języka polskiego napisałam na ponad 90% i myślę, że nie jest najgorzej. Arkusz z języka polskiego możecie znaleźć, klikając tutajJaki wynik uzyskaliście w tej części? A może w tym roku nie pisaliście egzaminu? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami.

Jutro, czyli 19 kwietnia przyjdzie czas na przedmioty przyrodnicze (fizyka, biologia, chemia, geografia) oraz matematykę. Bardzo się stresuję przed tą częścią, ponieważ jestem humanistką, a przedmioty ścisłe są moją piętą Achillesową. Mam nadzieję, że zadania otwarte nie sprawią mi wielkich trudności i będzie dobrze. Musi być! Życzcie mi powodzenia w jutrzejszym dniu, a ja ze swojej strony życzę wam zero stresu i samych pozytywnych wyników. 


Sia - Big Girls Cry


Trzymajcie się ciepło! xx

Zapraszam do pozostawiania opinii. :)

                                                                                                                                                                   
Znajdziesz mnie na:
FACEBOOKU <
TWITTERZE <
DDOB <
                                                                                                                                                                  


6 komentarzy:

  1. Ja jak sprawdzałam to z polskiego(z zamkniętych) miałam 18,19 na 20(90 lub 95%) a z historii i wosu 17/25(68%). Słabo.
    Mój blog
    Mój kanał
    Zapraszam na Facebooka

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tą piosenkę,bardzo przydatny post!Daję do myślenia :)
    Ja jestem dopiero w 6 klasie,życie przede mną.Bardzo mi się miło czytało.
    Obserwuję :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja miałam wywalone na testy ale zdałam na dobrym poziomie jakoś XD Gorzej z maturą :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter