& &

2016/04/09

Nie ma przycisku stop. Krótkowzroczność.





Witam Was kochani, witam nowych i starych czytelników. Dziękuję Wam za wszelaką obecność na tymże blogu, jestem wdzięczna za wszystko. Małe rzeczy, a cieszą. :)

Właśnie wróciłam z gabinetu optycznego, w którym byłam wymienić szkła w moich okularach. Mam krótkowzroczność od klasy drugiej szkoły podstawowej, wada wciąż się pogłębia. Czekam na rekord, aktualnie moja wada to -3. Moje prawe oko jest słabsze.

Krótkowzroczność (miopia, z gr.  myopia) – jedna z najczęściej spotykanych wad refrakcyjnych wzroku polegająca na tym, że układ optyczny oka nieprawidłowo skupia promienie świetlne. Oko miarowe to takie, które bez żadnego napięcia mięśni, a więc bezakomodacji, skupia równoległe promienie światła dokładnie na siatkówce, czyli dla obiektu nieskończenie odległego na siatkówce pojawi się jego ostry obraz. W oku krótkowzrocznym równoległe promienie ogniskowane są przed siatkówką. Przy akomodacji promienie te ogniskowane są jeszcze bliżej, więc – przeciwnie do dalekowidza – krótkowidz nie może sobie pomóc napięciem mięśni ocznych. Jeśli jednak jest wystarczająco jasno to pomaga sobie mrużąc oczy, zmniejszając rozproszenie obrazu na siatkówce poprzez zwiększenie głębi ostrości. Nazwa krótkowzroczności "miopia" pochodzi z języka greckiego (myopia = mrużyć). Przy patrzeniu na bliskie odległości, krótkowidz stara się zmniejszyć odległość między oczami a oglądanym przedmiotem, aby ten znalazł się w zakresie ostrego widzenia.
W celu poprawy ostrości widzenia krótkowidza stosuje się okulary korekcyjne lub soczewki kontaktowe. Są to soczewki rozpraszające wklęsło-wypukłe[1]. Ich moc optyczną podaje się w dioptriach dodając znak minus. Przeprowadza się również zabiegi chirurgiczne pozwalające wyeliminować konieczność noszenia okularów, choć wiąże się to z pewnym ryzykiem wystąpienia efektów ubocznych.
źródło: wikipedia.pl


Jak zahamować pogłębianie się wady wzroku? - zadałam pytanie pani optyk.
Przestań rosnąć. Niemożliwe, prawda? Póki rośniesz, twoje oko będzie się kształtować. To nieodwracalny proces - usłyszałam.

Tu nie ma przycisku stop. Bardzo niekomfortowo się czuję, gdy jestem bez okularów. Do dziś pamiętam zdarzenie, kiedy podbiegłam do obcego pana, myśląc, że to mój tata. Krzyczałam "tato, tato", a kiedy byłam bliżej, zdziwienie tego pana było bezcenne. Chciałam zapaść się pod ziemię. Powodem była właśnie moja wada wzroku. Noszę okulary, ale jest to bardzo niewygodne, szczególnie na lekcjach wychowania fizycznego. Nie mogę, a może nie potrafię ćwiczyć bez okularów, bo wtedy czuję się... dziwnie. Mam uczucie jakbym się miała przewrócić. I właśnie wtedy z pomocą przychodzą nam soczewki. Dla mnie jest to idealne rozwiązanie. Niedługo podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami i moim pierwszym razem z soczewkami. Na ten moment ich nie posiadam, ale już niedługo.

Osoba, która ma zdrowe oczy nigdy nie zobaczy jak to jest. Jak to jest nie wiedzieć kto powiedział ci właśnie "cześć"? Odpowiedzieć czy nie? Dylemat ludzi noszących okulary.

U optyka spotkałam panią przed 40-stką. Kupowała soczewki. Po krótkiej rozmowie mojej mamy z tą panią, dowiedziałam się, że pani uprawia sport i nosi soczewki kontaktowe. Wymieniłyśmy się spostrzeżeniami i powiedziała, że ich zakładanie i ściąganie nie jest tak straszne jak się wydaje. Mam nadzieję, że u mnie nie będzie żadnych niepożądanych reakcji. Jeśli ktoś z was chciałby się wypowiedzieć na ten temat, zapraszam. Każda rada jest dla mnie złotem.

Dzisiejszy dzień jest dniem pochmurnym. Pada deszcz, słońce gra z nami w chowanego. No cóż... jest kwiecień. Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata...

Niestety nie będę mogła często zaglądać na mojego bloga, ponieważ zbliża się bardzo ważna data, do której muszę się przygotować. Praktycznie i fizycznie. Egzaminy gimnazjalne. Życzcie mi powodzenia. 


Zapraszam do pozostawiania opinii. :)

                                                                                                                                                                   
Znajdziesz mnie na:
FACEBOOKU <
TWITTERZE <
DDOB <
                                                                                                                                                                  

6 komentarzy:

  1. Post o mnie! Ja jestem krótkowidzem i noszę okulary.Przyznaje,bez nich naprawdę miałabym duzy problem,by rozpoznać kto jest kim !

    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane. Bez okularów dosłownie nie wiem "kto jest kim". Potrafię pomylić własnego tatę z obcym człowiekiem. Takie są fakty.
      Pozdrawiam xxx

      Usuń
  2. Współczuję. To naprawdę uciążliwa przypadłość...
    Gdyby tak oczy się nie psuły, byłoby idealnie..
    Ja na całe szczęście wzrok mam dobry i widzę dobrze z bliska jak i z daleka.. Póki co :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://agatkaandrzeja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam wadę -4, odkąd zaczęłam nosić okulary nie mogłam się doczekać aż będę mogła nosić soczewki, kupiłam je, okazały sie bardzo wygodne, ale jednak przyzwyczaiłam się do okularów i jest mi w nich wygodniej :P
    Co do soczewek - pierwszy raz może wydawać sie straszny, jeśli chodzi o założenie, ja pierwszy raz spróbowałam u okulisty z pomocą okulistki, jednak ta metoda nie pasowała mi i na Youtube obejrzałam kilka poradników dotyczących zakładania ich. Teraz zakładanie ich zajmuje mi chwilę. Na prawe oko wystarczy kilka sekund i gotowe, gorzej z lewym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety miałam pierwszą próbę i wspominam ją fatalnie. Nie dałam rady i nie potrafiłam założyć, ani ściągnąć soczewek. Tragedia. Jeszcze nie ten moment.
      Pozdrawiam xx

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter