& &

2016/05/27

Jak efektywnie się uczyć + Wishlista sklepu BANGGOOD


Kochani! Chciałabym Wam bardzo podziękować za komentarze, które są motywacją do dalszej pracy. Każda sugestia jest dla mnie ważna, dziękuję!

Niedawno zawarłam współpracę z firmą BANGGOOD, sprzedającą różnego rodzaju przedmioty. Dostałam maila z propozycją współpracy (zapraszam na fanpage'a bloga, którego możecie znaleźć na pasku bocznym) i... zgodziłam się. 
Poproszono mnie o stworzenie wishlisty z produktami ze sklepu i wstawienie baneru firmy na bloga. Wishlista jest widoczna poniżej, zapraszam do wchodzenia w linki w poście i zakupów na tej stronie, to od Was zależy dalsza współpraca!

 | LINK |
| LINK |
Piękna sukienka z modnym wzorem kwiatów. Idealna na wiosnę!

| LINK |
Torebka z nadrukiem kota. Pomiestna i bardzo ciekawa. 

| LINK |
O kijku do selfie nie trzeba dużo mówić. Jesteś na wakacjach i nie masz kogo poprosić o zrobienie zdjęcia? To już nie Twój problem, jeżeli jesteś posiadaczem kijka do selfie!

Co sądzicie o tej firmie?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Koniec roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami. Każdy z Was z pewnością oczekuje wakacji, jednakże został jeszcze czerwiec, czyli miesiąc decydujący o ocenach na świadectwie szkolnym. Uczniowie w tym momencie walczą o oceny, a dla osób, które zaczęły uczyć się dopiero w drugim półroczu nauka to ostatnia deska ratunku, więc przychodzę Wam z pomocą drodzy rówieśnicy. Dochodzą mnie pogłosy, że uczniowie nie potrafią się uczyć lub to, czego się nauczą w bardzo krótkim czasie ucieka im z głowy. Razem spróbujemy rozwiązać ten problem. Przybliżę wam sposoby na szybką i efektywną naukę, zaczynamy!

1. Robienie notatek.



Moje zeszyty od zawsze były kolorowe. Podkreślałam (i podkreślam) je różnokolorowymi pisakami, bo lubię, kiedy wszystko jest przejrzyste i barwne. 

Mózg człowieka o wiele lepiej przyjmuje różnobarwne, niż szare i nudne informacje. O niebo lepiej uczę się z starannie napisanej lekcji z zaznaczonymi ważnymi datami, postaciami czy pojęciami, niż z lekcji napisanej od niechcenia. 

Oprócz tego zawsze przepisuję tematy, których mam się nauczyć na osobnych kartkach najładniej i najstaranniej, a następnie wędruję z nimi przez świat. ;) Przepisując również się uczysz. Zabieram notatki ze sobą i w wolnym czasie zerkam na nie, co sprzyja zapamiętywaniu (powtarzanie materiału, nauka kilka dni przed sprawdzianem). 
Wolę mieć ze sobą kartkę, niż cały zeszyt, ponieważ kartka zmieści się w każdy wolny kąt, a zeszyt nie. 
W nauce pomagają też karteczki samoprzylepne, które można przykleić na monitor komputera lub w inne miejsca, które są powszechnie używane. Wówczas gdy będziesz przechodził/a obok takiej karteczki przeczytasz ją (nawet przez przypadek) i chcąc nie chcąc nauczysz się nawet niemożliwego.


2. Nauka kilka dni przed.


Jednym ze sposobów efektywnej nauki jest nauka kilka dni przed. Materiał należy powtarzać, aby go utrwalić. Zapamiętaj - nigdy nie ucz się z dnia na dzień!


3. Rób mapy myśli.


Mapy myśli są dobrym rozwiązaniem, aby zebrać wszystkie wiadomości. Najlepiej, aby były na jednej kartce, aby objąć wzrokiem cały temat. Wypisując skojarzenia z danym wyrazem, uczymy się.

żródło: iqmatrix.pl
Skuteczna nauka wymaga dobrego nastawienia i odpowiednich nawyków
żródło: szybkanauka.pro

4. Rób przerwy.


Mózg ludzki nie potrafi wchłaniać milionów informacji 24/7, dlatego aby skutecznie się nauczyć powinniśmy robić przerwy. Przykładowo 2h nauki, 1h przerwy. Dajmy mózgowi odpocząć! Najlepszym odpoczynkiem jest wyjście na świeże powietrze i odizolowanie się od natłoku informacji. Można się też zdrzemnąć. Telewizja, internet? To zły pomysł, szczególnie, iż mózg ludzki wówczas nie odpoczywa, ale jest nadal w męczącej pracy. Patrząc się w ekran komputera czy telefonu podrażniamy nasze oczy. Dlatego odpoczywajmy bez użytku wszelkich multimediów.

5. Pozytywne nastawienie kluczem do sukcesu.


Powiedz sobie, że dasz radę, a wszystko stanie się możliwe. Kluczem do sukcesu jest wiara we własne możliwości. Bez tego ani rusz! Ucz się z uśmiechem na ustach, a jeśli nie masz motywacji, to ją znajdź. Choćbyś miał/a ją wyciągnąć spod ziemi. Pomyśl co możesz osiągnąć, jeśli będziesz się uczyć. Bądź zdeterminowany, nie poddawaj się i walcz o swoją przyszłość! Niech nauka stanie się Twoim wrodzonym nawykiem, nie nabytym. Pomyśl o plusach. Ktoś kiedyś powiedział mi, że jeśli sama w siebie nie uwierzę, to nikt tego za mnie nie zrobi, dlatego musisz zrobić to sam/a za siebie.


6. Znajdź swój sposób na naukę.

"Faktem jest, że niektórzy ludzie dużo łatwiej koncentrują się, gdy widzą, inni gdy słuchają lub mówią, a jeszcze inni, gdy się ruszają. Tych pierwszych psychologia uczenia się nazwała wzrokowcami, drugich słuchowcami, a trzecich ruchowcami. Istnieje jeszcze typ czuciowca. To osoba bardzo emocjonalna i wrażliwa na różne bodźce." - żródło: szybkanauka.pro

"Jestem osobą o dominacji kinestetycznej – ruchowej, mówię wolno, czasem z trudem dobierając słowa. Mam raczej niski głos. Dość żywiołowo gestykuluję, pokazując, co mówię. Lubię bliski kontakt - w czasie rozmowy poklepuję siebie i innych. Muszę się ruszać w czasie mówienia. Podnoszę rękę do odpowiedzi, nawet jak nie znam odpowiedzi (byle się poruszać). Z filmu pamiętam wartką akcję. Pierwsza się zgłaszam do wykonania eksperymentów, pomocy, przenoszenia czegoś. Uczę się w działaniu, poprzez wykonanie czegoś, ogrywanie, rysowanie. Mam raczej bałagan... w mieszkaniu, samochodzie, dokumentach (nazywam to czasem: mój design). Wybieram ubrania wygodne, luźne, miękkie. Kiedy mi się nudzi – zaczynam się wiercić, huśtać na krześle, robię origami z papieru. W stresie ruszam się, biegam „w kółko”, wykonuję wiele dramatycznych gestów (kinestetyczny system reagowania na stres). Mówię: to mnie porusza, to mnie kręci, to mnie odpycha." - źródło: http://www.edunews.pl/


A ty, kim jesteś? Jakie są Twoje sposoby na naukę?

Trzymajcie się ciepło! xx

Zapraszam do pozostawiania opinii. :)

                                                                                                                                                                   
Znajdziesz mnie na:
FACEBOOKU <
TWITTERZE <
DDOB <
                                                                                                                                                                  



10 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne rady! U mnie najtrudniejsze było myśleć o tym pozytywnie, bo kiedy zapomniałam, że na następny dzień mam jakiś test uczyłam się w stresie i już miałam czarne myśli, że się nie uda. Ale teraz widzę, że to nie ma sensu :D
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bez pozytywnego nastawienia ani rusz! Powodzenia! :)

      Usuń
  2. Pierwszy raz spotkałem się z mapą myśli, coś na prawdę ciekawego :D , aż sprawdzę !
    Myślę,że Twoje porady są na prawdę przydatne !
    Pozdrawiam!
    https://mogomofly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci pomogłam. Życzę powodzenia w nauce i efektywności! Zapraszam ponownie. xxx

      Usuń
  3. Ja jestem słuchowcem. Twoje rady są bardzo dobre. Sama wypracowałam sobie przez lata nauki podobny schemat uczenia się. Pozwoliło mi to uczyć się szybciej i sprawniej.
    Idę zaobserwować. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie cisza, słuchawki na uszach, dużo kartek pod ręką, szklanka wody i mogę się uczyć. Nie wyobrażam sobie natomiast nauki w grupie, hałasie, w drodze. Przydatne porady! Pozdrawiam! http://nawiedzonadroga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, właśnie! Zapomniałam jednego dosyć ważnego sposobu, wyłącz wszelkie multimedia, ucz się w ciszy, aby się maksymalnie skoncentrować. Dziękuję, zapraszam ponownie. xx

      Usuń
  5. Kochana linki poklikane :)
    Mogę również liczyć na Twoją pomoc ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/06/porcja-nowosci-ze-sklepow-internetowych.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter