& &

2016/05/17

'The fact that I'm silent doesn't mean I have nothing to say.'

"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia." - Jonathan Carroll


Tym cytatem rozpocznę dzisiejszy temat. Temat aktualny i do dziś wywołujący emocje. Eurowizja. Kilka dni po, z pewnego rodzaju przemyśleniami. Słusznymi? Jak sądzisz?

Milczałam przez kilka następujących po sobie dni, ponieważ nie miałam czasu, źle się czułam i nadal czuję. Znów się przeziębiłam. Znów... Milczałam, lecz przerywam milczenie tematem, który dotknął każdego Polaka i Polonię, czyli aktualne emocje związane z 61. finałem konkursu zwanym Eurowizją i niesprawiedliwym głosowaniu jurorów.

Polskę reprezentował artysta, który wyróżnia się nietuzinkowym ubiorem i wielkim talentem do śpiewania. Brał udział w 1. edycji programu muzycznego X Factor, w którym zajął zaszczytne drugie miejsce. Zadziwił swym głosem samego Kubę Wojewódzkiego, śpiewając "Dziwny jest ten świat" wybitnego wokalisty Czesława Niemena. 


źródło: eska.tv

Tak, to Michał Szpak, chłopak z Jasła. Teraz jest to już 25 letni mężczyzna.




Dzięki swojemu ogromnemu talentowi oraz oryginalności prześcignął w eliminacjach do Eurowizji największe gwiazdy polskiej sceny muzycznej - Margaret i Edytę Górniak, co zadecydowało o jego dalszych sukcesach. Michał zaśpiewał utwór "Color of your life", co znaczy barwy twojego życia. Jurorzy, reprezentujący państwa biorące udział w Eurowizji nie zauważyli Polski, a może po prostu nie chcieli zauważyć? Myślę, że miało to związek z polityką państw. Jak wytłumaczyć zaistniałą sytuację?


Dziwnym trafem wygrała Ukraina, w której to panuje wojna. Przypadek? Piosenka śpiewana przez Ukrainkę miała tytuł "1944" i miała związek z wydarzeniami politycznymi. Po otrzymaniu statuetki Jamala - bo taki był pseudonim artystyczny reprezentantki Ukrainy, a zarazem zwyciężczyni Eurowizji - krzyknęła do publiczności słowa: "Pokój i miłość dla wszystkich!".


Internauci Polscy są poirytowani zbiegiem okoliczności, tym bardziej, iż Polska zajęła 3. miejsce w głosowaniu publiczności, a według głosów jurorów zajmowała końcowe miejsce. Po raz pierwszy rozdzielono głosy widzów i jurorów i po raz pierwszy wywołało to takie zamieszanie. Jestem zażenowana, bowiem po raz pierwszy Polska miała szansę na podium. I byłoby tak, gdyby nie polityka... No cóż... 


Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Trzymajcie się ciepło! xx

Zapraszam do pozostawiania opinii. :)

                                                                                                                                                                   
Znajdziesz mnie na:
FACEBOOKU <
TWITTERZE <
DDOB <
                                                                                                                                                                  

8 komentarzy:

  1. Według mnie Michał zasługiwał na pierwsze miejsce. Głosowała na niego nie tylko Polonia, ale cała Europa. Ale niestety tak jak napisałaś tutaj chodzi o politykę, jeśli chodzi o głosy jury. No cóż żenada I tyle, a niby Eurowizja miała jednoczyć dzięki muzyce, ale jak skoro jurorzy głosują tak, a nie inaczej? Tak czy siak zostaje nam tylko gratulować Michałowi świetnego występu :) Życzę mu ogromnej kariery światowej. Większej niż Justin Bieber :D
    Pozdrawiam
    Magymany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polityka, wszędzie polityka... Michał mógł zdobyć pierwsze miejsce, mógł być na podium... Dziękuję za opinię. Zapraszam ponownie. xx

      Usuń
  2. Głosowanie jury to czysta polityka i nic więcej (poruszyłam ten temat na moim blogu). Nie zawsze zdobywca pierwszego miejsca jest prawdziwym zwycięzcą, w tym przypadku to właśnie Michał jest prawdziwym zwycięzcą i to się liczy bardziej niż polityka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Michał zaśpiewał wspaniale!

    Piąteczka? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. oglądałam, mi najabardziej podobała sie ta piosenka "If I were sorry" :)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mnie też przypadła do gustu. Polecam ci piosenkę Heartbeat autorstwa Justs, również z Eurowizji. :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter