& &

2016/06/19

Czym jest prawda?

Na początku, dziękuję każdemu z osobna za słowa, które motywują, za słowa, które uświadamiają moje błędy i za słowa opiniujące. Po prostu, dziękuję za obecność!

Zbliża się czas odpoczynku, na który czekałam... Hmm... Nie zamierzam liczyć ile, ponieważ obliczenia humanistów przyprawiają umysły ścisłe o piekielny ból głowy, więc zaoszczędzę Wam tego i napiszę po prostu - przez długi okres czasu. Tak, to określenie jest zdecydowanie humanistyczne. Mogę jedynie napisać, iż został niecały tydzień. Dodam również, iż już 21. czerwca rozpoczyna się kalendarzowe lato. Kalendarzowe, bo w rzeczywistości lato zaczęło się o niebo wcześniej. I trwa, co doprowadza uczniów do szału, ponieważ jeszcze przez ten tydzień nie mogą z niego korzystać. Niektórzy z nich robią sobie wolne, ja do tej grupy nie należę. Nie, ponieważ to ostatnie dni w mojej szkole, za rok liceum, klasa pierwsza. Jeśli chodzi o wolne, to przyszła mi do głowy piosenka wykonawcy reggae - Mesajah o tym właśnie tytule.


No dobrze, tak więc poznaliście moją słabość - pisanie o niczym, a omijanie tematu głównego, wybaczcie. Jestem wszechstronna, chcę wiedzieć wszystko, albo nic. Dlatego właśnie kiedy chcę przekazać coś sensownego, przekazuję również rzeczy mniej istotne. Hmm... Ale przecież to, co mówię jest prawdą - według mojego punktu widzenia. A każdy ma inny punkt widzenia. Można to rozpatrzeć na przykładzie giganta i karła. Gigant patrzy z góry, a karzeł patrzy z dołu. Kiedy patrzą przed siebie, wydaje im się, że widzą to samo, ale to nie jest prawda, ponieważ karzeł widzi to samo, ale inaczej. Gigant ma większy punkt widzenia - widzi to, co karzeł oraz więcej, niż karzeł. To właśnie nazywamy odmiennym punktem widzenia. Według mnie. Jaki jest Twój punkt widzenia?

Każdy ma swoje własne prawdy, które są prawdziwe. Ale czym jest prawda? Według cioci Wikipedii:
Prawda to według klasycznej definicji właściwość sądów polegająca na ich zgodności z faktycznym stanem rzeczy, których dotyczą. W potocznym rozumieniu jest to stwierdzenie w formie zdania oznajmiającego, wyrażone o określonym fakcie, tak jak ma czy miało to miejsce w rzeczywistości.
Zamieniam się w dziecko. Chcę wiedzieć czym jest prawda, szukam odpowiedzi, wytłumaczonej prostym językiem. Zrozumiałym dla każdej istoty. Nadal nie rozumiem znaczenia tego słowa. Powyższa definicja sprawia wrażenie, jakby była napisana w innym języku. Jak po chińsku, nie rozumiem, szukam dalej, do skutku.


Prawda jest to zgodność z rzeczywistością.

Znalazłam najprostszą definicję. Czyli według powyższego, jeśli uważam, iż coś, co mówię jest zgodne z faktami, z realiami, mogę powiedzieć, że jest to prawda. Ale muszę wiedzieć, że tak jest. Bo nie zawsze prawda jest prawdą. Czasami tak myślimy, ale nie zawsze mamy rację. 

źródło: smsy.tja.pl

Czasami mówimy - prawdziwy czerwony. Albo prawdziwe conversy, prawdziwy mężczyzna. Nie zawsze słowa te są odzwierciedleniem prawdy. To, co mówimy jest odzwierciedleniem naszego punktu widzenia. Być może nam wydaje się, że to jest właśnie prawda, ale tylko nam się wydaje. Nie wszystko jest takie, jak myślimy. Życie jest przepełnione kłamstwem, brakuje prawdy. Przestańmy zasłaniać się nieprawdą, fałszerstwem i obłudą. Mówmy prawdę. Dzisiaj trudno zaufać ludziom, jesteśmy fałszywi. Potrafimy kłamać w żywe oczy, z uśmiechem na ustach. Popierasz fałszerstwo? Ile razy wolałeś/aś skłamać, niż powiedzieć prawdę, która okazała się bolesna? Wcześniej czy później prawda wychodzi na jaw, po co ją kryć? Kłamstwo boli bardziej, niż prawda. Bądź prawdziwy w tym całym fałszywym świecie, chociaż Ty. Uratuj świat, mów prawdę i tylko prawdę.

źródło: hopaj.pl

Jak rozpoznać kłamstwo?

Nie będę kopiować prac specjalistów w tym temacie, dlatego odsyłam Was tutaj:

Trzymajcie się ciepło! xx

Zapraszam do pozostawiania opinii. :)

                                                                                                                                                                   
Znajdziesz mnie na:
FACEBOOKU <
TWITTERZE <
DDOB <
                                                                                                                                                                  

2 komentarze:

  1. Popieram, że prawda jest czymś zgodnym z rzeczywistością. Jednak doktor, z którym miałam filozofię mówił nam, że kiedy szczerze mówimy, że "wydaje mi się, że ten kolor jest żółty", chociaż naprawdę jest pomarańczowy - nie kłamiemy. Bo przecież prawdą jest, że nam się tak wydaje. :) Zgadzam się z tym, że prawda jest ważna, ale chyba nie najważniejsza w dosłownie każdej sytuacji. Są naprawdę różne przypadki. Przez prawdę można stracić chociażby pracę. Sęk w tym, że wszyscy niby cenią szczerość, ale w gruncie rzeczy, gdy się z nią zetknie prawie nikt jej nie docenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosłownie streściłaś cały mój post. Właśnie to miałam na myśli. Pozdrawiam i dziękuję! xx

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter