& &

2016/06/08

Nie zważaj na niepowodzenia - POST MOTYWUJĄCY


Chciałabym podziękować wszystkim czytelnikom za to, że jesteście i motywujecie mnie do dalszej pracy, uświadamiając mi moje błędy i komplementując to, co dobre. Każda sugestia jest dla mnie ważna, dlatego dziękuję osobom, które zwracają mi uwagę, jeśli robię coś źle. Jesteśmy tylko ludźmi. Dziękuję! 

Mam dla Was informację, która zdecydowanie ucieszy wszystkich uczniów. Do wakacji zostało już tylko 15 dni i 8 h. Lecz nie o tym będzie ten post. 

Każdemu z nas kiedyś się coś nie udało, każdy z nas miał kiedyś dzień, w którym nie wszystko szło po jego myśli. Każdy z nas miał kiedyś dzień, w którym chciałby zapaść się pod ziemię lub po prostu stać się niewidzialnym na pewien czas. 

Ty też.

Jedyną myślą, która krąży Ci wtedy w głowie to poddać się, nie walczyć i czekać na to, co przyniesie los. A co jeśli grozi Ci jedynka na koniec roku? Masz czekać na to, co przyniesie los czy może wziąć się w garść i poprawić ocenę? Pierwszy wybór to zły wybór. Wybierz dobrze i zawalcz o siebie, nie zważaj na niepowodzenia. Diabeł jest w siódmym niebie, kiedy widzi, że komuś się coś nie udaje. Nie daj mu tej satysfakcji. 

Musisz zrobić wszystko, aby podnieść się i iść dalej. Bądź ambitny/a, a wyjdzie Ci to na dobre. 

Dzisiaj miałam w szkole taką sytuację - na lekcji było kilkoro uczniów nieszczególnie chętnych do nauki. Była matma, znienawidzony przedmiot przez większość młodzieży. Siedziałam w klasie, pan napisał na tablicy zadanie, które polecił nam rozwiązać. Ja - humanistka i przeciwniczka nauk ścisłych - jestem zawsze chętna do tablicy. Nie ważne czy jest to polski, czy matma. Lubię być dostrzegana. Lubię być chwalona. I lubię jak coś mi wychodzi. Tak było i tym razem. Zgłosiłam się i prawidłowo rozwiązałam zadanie. Dziwne, nie? Humaniści zwykle nie wiedzą ile to 2+2. Ja wiem, bo staram się przezwyciężyć moje słabości. Wiem, że jeśli się ćwiczy, to można wyćwiczyć cel. Akurat zadanie było dosyć łatwe. Równania i nierówności. Mniejsza o to. Przy tablicy wypaliłam z tekstem: "Powinnam mieć szóstkę, już kolejny raz jestem przy tablicy z własnej woli". Oczywiście powiedziałam to z wesołym akcentem, na co pan od matmy odpowiedział, że mam ambicje, bez dwóch zdań. Ja na to, że wiem

Wypada być ambitnym, wręcz należy. 

Jeśli to na Was podziałało, to świetnie. Jeśli nie, czytajcie dalej. Tym razem wiersz. Mój.

"Nie zważaj na niepowodzenia"

Kiedy wszystko, dosłownie cały świat,
staje tyłem do Ciebie i robi Ci na złość,
kiedy masz już tego serdecznie dość,
nie martw się, wszystko się ułoży,
nie zważaj na niepowodzenia.

Kiedy wydaje Ci się, że skrzat -
mały diabeł przeznaczenia, całość
nastawia przeciwko Tobie, weź się w garść, bądź gość
choćby Twój los i Twoja przyszłość były na ostrzu noży,
nie zważaj na niepowodzenia.

Wszystko szybko się zmienia,
coś było, a teraz tego nie ma,
dlatego czekaj na poprawę,
nie płacz i nie poddawaj się, wal w mur,
nie zważaj na niepowodzenia.

Wyrzuć precz nędznego lenia
i zamień go na heroicznego lwa,
a potem już zdobędziesz wprawę
w walce o siebie. Lecz unikaj nieporęcznych awantur i
nie zważaj na niepowodzenia.

Bądź ambitny,
wciąż ucz się i zdobywaj doświadczenie,
nie przestawaj się kształcić,
dąż do tego, co chcesz osiągnąć i pamiętaj - 
nie zważaj na niepowodzenia.

Bądź czysty - miej jak woda kolor błękitny,
nie świń się używkami jak Ci tacy i tacy lenie,
nie bój się wszystkich o swoje sprawy gwałcić,
lecz nie paskudnie - w dozwolonym stopniu. Nie ćpaj i
nie zważaj na niepowodzenia.

Miej własne zdanie i nie bądź naiwny,
nie ufaj ludziom, nie wierz we wszystko,
żyj własnym życiem, nie plotkuj,
wiedz to, co wiedzieć musisz,
nie zważaj na niepowodzenia.

Nie mów, gdy nie wiesz, kto jest winny,
gdy masz talent artystyczny - rysuj artysto,
gdy ktoś jest niemądry, nie mów do niego "młotku",
bo ktoś być może myśli to samo o Twojej gębusi,
nie zważaj na niepowodzenia.

Żyj w szczęściu, często się uśmiechaj - 
pokaż wrogom, że jesteś szczęśliwy,
niech Ci zazdroszczą, 
uważaj na fałszywców,
nie zważaj na niepowodzenia.

Gdy coś Ci nie pójdzie, zaniechaj,
daruj sobie i nie rozpaczaj, bądź cierpliwy,
niech w sercu ludzi dobre emocje zagoszczą,
a na świecie będzie dużo życia zdobywców,
nie zważaj na niepowodzenia..

Jednym słowem -
jeśli coś nie pójdzie po Twojej myśli
lub jeśli będziesz się czuć jak siedem nieszczęść,
trudno, jutro też jest dzień, przetrwaj
i nie daj się zdołować,
nie zważaj na niepowodzenia.

©

Jeśli uświadomiliście sobie pewne rzeczy, chcecie się podzielić wrażeniami lub po prostu chcielibyście ocenić ten wiersz, to zapraszam. 
Nie gryzę, nie jestem dzikim ktosiem, szukającym pożywienia. Nie jestem wampirem, nie odżywiam się krwią. Nie jestem Babą Jagą, nie chcę Was zjeść.

źródło: moc2.pl

Trzymajcie się ciepło! xx

Zapraszam do pozostawiania opinii. :)

                                                                                                                                                                   
Znajdziesz mnie na:
FACEBOOKU <
TWITTERZE <
DDOB <
                                                                                                                                                                  


6 komentarzy:

  1. az mi sie lepiej robi na sercu jak takie motywacyjne posty czytam :D
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Do zobaczenia następnym razem! xx

      Usuń
  2. Ciekawy wpis ;-). Ja niestety już nie mam wakacji.

    www.rysiacelebryt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kto nie ma ambicji i ucieka przed wyzwaniami (a zatem i przed porażkami, które muszą się zdarzyć) ten się cofa. Fajny post. Byłam taką uczennicą jak Ty. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter