& &

2016/07/25

Zaakceptuj

Dobry wieczór!


W dzisiejszym poście poruszę temat akceptacji, który podsunął mi pewien kolega (którego zresztą pozdrawiam). Szczególnie zainteresował mnie temat ludzi homoseksualnych. Rozmawiając o homoseksualizmie, poczułam się zbulwersowana tym, że społeczeństwo nie potrafi zaakceptować ludzi o innych poglądach, zwyczajach, wyglądzie, stylu bycia czy właśnie orientacji seksualnej. Według nich, ludzie inni to źli ludzie, a wręcz śmią twierdzić, że "takich ludzi" nie powinno się traktować jak ludzi, dlatego traktują ich jak zwierzęta, a nawet gorzej.

Poczułam, że muszę poruszyć ten temat, ponieważ nie rozumiem, jak tak można. Czy ludzie o ciemniejszej karnacji, o innym kolorze włosów lub człowiek różniący się co najwyżej zwyczajami może być tak traktowany? Dlaczego nie potrafimy zaakceptować odmienności? Przecież każdy człowiek jest inny. Nawet bliźnięta mają inny odcisk palca. Nie ma klonów ludzi, ani ludzi, którzy byliby identyczni. Są ludzie podobni, ale nie ma ludzi takich samych. Nie ma na Ziemi drugiego Ciebie. Jesteś Ty i tylko Ty.

Pomyślcie tylko, co by było, gdyby ludzie byli tacy sami? Czy świat byłby taki sam? To właśnie jest piękne, że każdy jest odmienny i że nigdy nie znajdziesz swojego prawdziwego "odbicia w lustrze", człowieka, który od Ciebie niczym by się nie odróżniał, byłby Tobą.

Nie popieram rasizmu, nie rozumiem jak można tak się odnosić do drugiego człowieka. Każdy człowiek ma emocje, każdy człowiek czuje, każdego człowieka boli, jeżeli jest obrażany. I powoli zaczynam wątpić w ludzi. Nie rozumiem, po prostu nie mam zielonego pojęcia dlaczego - kurka jasna - drwimy z siebie nawzajem. Czy tak leczymy kompleksy? Nie wiem, może Wy mi to wytłumaczycie? Ludzie, tak nie można! Traktujcie swego bliźniego jak siebie samego, tak jak sami chcielibyście być traktowani. Tym stwierdzeniem zakończę wstęp, a teraz zapraszam na wiersz.

"Zaakceptuj"
Bracie, czy nie boli Cię prześladowanie
odmiennego, który nadal jest Twoim bliźnim?
Czy nie boli Cię zawistnych ludzi gadanie,
że złe kobiety - lesbijki i geje - mężczyźni?
Dlaczego nie potrafimy zaakceptować
tego, że nie ma ludzi klonów, że każdy jest inny,
ale piękny na swój sposób? Nauczmy się dumę chować,
nauczmy się po ludzku zachować, bowiem inny nie jest niczemu winny.
©

Podziel się swoją opinią na ten temat, zapraszam do dyskusji. Jestem też na:

4 komentarze:

  1. Nie wyobrażam sobie tego,ze wszyscy mieliby byc tacy sami. To dla mnie absurd. Inność jest dobra,jednak nadal nie potrafie zrozumiec dlaczego ludzie tak bardzo interesują się życiem innych osób



    https://strong-power.blogspot.com/2016/07/festiwal-ognia-fotorelacja.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to chciałam przekazać, dziękuję xx

      Usuń
  2. Ciekawa wypowiedź ;) ! Zostanę na wieki chyba :D, bardzo ciekawie piszesz :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, jest mi bardzo miło. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter