& &

2016/08/11

5 sugestii dla początkujących blogerów - czyli co i jak

Witajcie drodzy czytelnicy!

Dzisiejszy post będzie inny, niż wszystkie do tej pory, ponieważ będzie to poradnik dla blogerów - ode mnie dla Was, od serducha. Otrzymacie 5 sugestii, bez których - według mojego przekonania - długo nie pociągniecie.

Dzisiaj blogowanie stało się dosyć popularne, każdy z nas w swoim otoczeniu ma znajomych, którzy prowadzą bloga czy mają swój kanał na Youtube. Dawniej wywoływało to różne emocje, ludzie nie byli przyzwyczajeni do tego typu udzielania się w Internecie. Takie osoby wręcz wyśmiewano, pokazywano palcami oraz nazywano odmieńcami. Czasy się zmieniły. Zmieniły się na tyle, że Internet aż pęka w szwach od nadmiaru blogów, kanałów na Youtube lub też innych portalach. Aktualnie u ludzi przygoda z blogosferą zaczyna się wcześnie, jak dla mnie zdecydowanie za wcześnie. Blogują i nagrywają już dzieci - można powiedzieć - prosto po przedszkolu, w pierwszej klasie podstawówki, które tak na prawdę w tej kwestii wiedzą tyle, co nic.


Blog, który nie jest wartościowy, pisany z pasji ,lecz na "odczep się", często ginie - nie dociera do odbiorców, pozostaje cieniem samego siebie. Jest przykrywany blogami, które coś wnoszą do życia i nie zanudzają, nie zatruwają życia niepotrzebnymi informacjami. Dlatego:

1. sugestia
Nie zakładaj bloga/kanału na Youtube, jeśli nie masz pomysłu na siebie, a jedynie chcesz być "trendy". Na dłuższą metę to nie wypali, poszukaj sobie innego pomysłu na życie lub po prostu spróbuj za jakiś czas. Wiem to po sobie, ponieważ jest to mój kolejny blog z rzędu - poprzednie były do bani, a ponadto takie nijakie, bez pomysłu, bez tego czegoś. 

2. sugestia à propos adresu oraz nazwy bloga
Pamiętaj, że przy zakładaniu bloga główną rolę odgrywa adres oraz nazwa bloga, która potem będzie znakiem rozpoznawczym twojej witryny, dlatego też musi być krótka i trafiająca do głów. Najlepiej, kiedy jest to jedno, ale kluczowe słowo, ponieważ wtedy na pewno zapadnie w pamięć Twoim czytelnikom. Jeśli jednak postawisz na kilkuwyrazowy adres bloga, to proszę oddziel wyrazy myślnikiem ("-"), ponieważ zupełnie inaczej wygląda adres mamamamnie.blogspot.com od mama-ma-mnie.blogspot.com. Polecam też wybierać nazwy, w których nie występuje wiele polskich znaków, ponieważ w adresie bloga nie wstawimy polskich liter i zamiast różowy-słoń.blogspot.com otrzymamy rozowy-slon.blogspot.com, co według mnie nie wygląda za ciekawie... Wybierając nazwę oraz adres bloga, postaw na prostotę jak i na oryginalność.

3. sugestia
Kolejną sprawą, która rzuca się w oczy od razu po wejściu na naszą stronę, to jej wygląd. Już tacy jesteśmy, że oceniamy wygląd po okładce, dlatego też kolejna rada ode mnie jest taka, że aby przyciągnąć czytelników, zadbaj o design bloga. Jeśli jesteś osobą początkującą, poproś o pomoc osoby zaawansowane w tym temacie. Wybieraj najmniej jaskrawe (bijące po oczach) barwy, ponieważ po kilkuminutowym maratonie na Twoim blogu, oczy czytelników odmówią posłuszeństwa. Wybierz najprostszą i najmniej dekorowaną czcionkę, aby czytanie Twojego bloga nie było katorgą, ale przyjemnością. Osobiście polecam białe tło i czarne litery oraz czcionkę Arial - takie proste, a zarówno bardzo dobre.

4. sugestia
Ale! Co z tego, że mamy nieskazitelnie urokliwy i idealny wygląd bloga, jeśli treść posta powala na kolana w tym złym sensie? Internauci nie będą zachęceni do przeczytania Twojego posta, jeśli zauważą, jakie byki popełniasz, dlatego następna rada brzmi: w miarę swoich możliwości nie popełniaj byków i stosuj interpunkcję. Zaczynaj zdanie z dużej litery i kończ kropką. Tak mało, a tak dużo...

5. sugestia
Jeśli spełniasz wszystkie wyżej wymienione kryteria, to pozostaje zająć się reklamą. Ostatnia sugestia ode mnie dla Ciebie - spraw, abyś nie był/a jedynym czytelnikiem bloga i udostępnij go na portalach społecznościowych lub innych witrynach. Nie stosuj zasady kom/kom, obs/obs, no chyba, że szukasz jednorazowego obserwatora/komentatora, który zadba jedynie o liczbę obserwatorów/komentarzy. Tak nie pozyskasz wiernych czytelników. Rób swoje, internauci przyjdą wkrótce. Pisz prawdę i tylko prawdę. Nie kłam - bądź sobą. Nie twórz kolejnej kopii znanej blogerki/youtuberki, bo nikt nie szuka kopii. Ludzie szukają kogoś innego, szukają zmian. Szukają Ciebie...

Mam nadzieję, że trochę się Wam rozjaśniło w tym temacie, pozdrawiam! xx
 
Podziel się swoją opinią na ten temat, zapraszam do dyskusji. Jestem też na:

27 komentarzy:

  1. Bardzo dobre porady.
    Zgodzę się z tym, że wile zaczyna swoją "karierę" od małego dziecka. Mamy XXI wiek, a dzieci zamiast się bawić wstawiają swoje filmiki na Yt, a potem tylko się dziwić, że są na bece u Yoczoka.
    Pomysłowy post, sama stosuję się do Twoich sugestii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Moje porady są tak oczywiste, a jednak nie każdy się do nich stosuje. Dokładnie, właśnie niedawno 10-letnia dziewczynka, nagrywająca filmy na Youtube jako Ela Kowalska - jeśli się nie mylę - wywołała burzę wokół siebie...
      Pozdrawiam! xx

      Usuń
  2. a ja myślę, że czytelnicy sami nie przyjdą - trzeba do nich wyjść z informacją o blogu. Ważne jest żeby dotrzeć do odpowiednik czytelników - tych których dana treść może zainteresować. Ja dopiero zaczynam, ale mam nadzieję, iż będą dotrę właśnie do osób dla których moja treść będzie przydatna w pewnym sensie :)
    zwyklejmamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego też tak ważna jest sugestia nr 5. :)

      Usuń
  3. Dobre rady, aczkolwiek oklepane, bo w kółko jest to wałkowane. Estetyczny wygląd bloga, promocja na portalach społecznościowych. Wszystko to już widziałam :D
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to uniwersalne rady, jednak nie wszyscy ich przestrzegają, także postanowiłam napisać post tego typu. ;)

      Usuń
  4. Ja od zawsze mam zdanie, że jeśli ktoś zakłada bloga czy YT i w pierwszym poście/filmiku pyta się odbiorców co chcieli by zobaczyć to najzwyczajniej nie ma pomysłu na siebie. Moja nazwa akurat nie należy do krótkich, powiedziałabym, że jest całkiem długa, ale nie chcę zmieniać nazwy bloga pomimo iż miałam już takie myśli. 3 i 4 sugestia jest dla mnie bardzo ważna. Nie lubię przebywać na blogach gdzie jest totalna tęcza. Nie lubię też czytać czegoś bez ładu i składu. A portale mega pomagają w rozpowszechnianiu bloga :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  5. Nowa w blogsferze nie jestem, ale przeczytałam post w całości żeby upewnić się czy na pewno wiem wszystko co powinnam. Co do drugiego - adres nie jest wcale aż tak ważny. Jasne, lepiej żeby to nie było jestemsuperekstra.blogspot.com tylko coś bardziej kreatywnego, ale w moim przypadku nie myślałam nad nim zbyt długo i jakoś tak zostało. Zawsze można go zmienić lub przejść na własną domenę! Myślę, że jeśli chodzi o zapamiętanie to dużą rolę gra nazwa. Z resztą punktów zgadzam się w stu procentach!

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie napisane. Żeby nie było ja nikogo nie promuje tylko sama zaczęłam czytać bloga pewnej dziewczyny i bardzo mi się podoba jak pisze. Uważam, że ma dziewczyna talent i pasje. Niech ja pielęgnuje. Jak ktoś będzie chciał zobaczyć jej bloga to podsylam linka. Na prawdę jest warte uwagi. Pozdrawiam ☺
    http://fashionfusionblog1.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobre porady! Coraz więcej blogów napotkanych w blogosferze odstrasza designem (mimo że treści są ciekawe), fikuśnym i niezapamiętałym adresem czy właśnie stosowaniem tej przeklętej metody obs/obs, która wkurza mnie w tym środowisku jak nic innego. Tak trudno zrozumieć, że warto mieć garstkę zainteresowanych czytelników niż tłum tylko w statystykach?
    Świetny, ciekawy post :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    andszei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie! Pozdrawiam i zapraszam ponownie! xx

      Usuń
  8. Dobre porady, dobre porady, aj, no dobrze, zwrócę Ci uwagę na kilka rzeczy, w końcu skoro komuś radzisz, to wydaje się, że się na tym znasz i konstruktywna opinia nie jest Ci straszna.
    Po pierwsze - W Internecie. "Na" to wiesz, można jechać na Ukrainę albo mieć gniazdo na głowie.
    Po drugie - prezentacja tekstu jest dość...no właśnie...nijaka. Najlepiej wyglądało by to, gdybyś oddzielała sugestie normalnie, jakoś nie wiem:
    "Sugestia 5:
    Coś tam, blablabla", a nie zaznaczała powiększeniem i kolorem kawałek tekstu w środku postu. Wygląda to w tej chwili tak, jakbyś miała problem z jego dobrym formatowaniem.
    Po trzecie - uciekają Ci przecinki. W porządku, każdemu się to zdarza, mi też, ale nie w konkretnych miejscach, gdzie zasady są naprawdę żelazne. No i trochę za dużo tego "i" we wpisie, można napisać "oraz" albo inaczej ułożyć zdanie.
    No i na sam koniec - nadużywasz zaznaczeń, w tym przypadku pogrubienia. Podkreślaj TYLKO najważniejsze informacje, a nie wszystko, nie popadajmy w skrajności.
    Mam nadzieję, że nie zaczniesz we nie rzucać mięsem i cóż, powodzenia w dalszym blogowaniu ;)

    Pozdrawiam, Ignis Sanat
    http://ignis-sanat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za konstruktywną opinię. Nie bój się, nie zacznę rzucać w Ciebie mięsem, ponieważ szanuję każdego czytelnika i każdą osobę, która się wypowiada. Fakt, powinno być "w Internecie", mój błąd, przeoczenie. Co do oddzielania sugestii masz rację, wyglądałoby to o niebo lepiej, dlatego już to zmieniam. Przecinki... bardzo rzadko mi się to zdarza, ale tutaj... hm... Ależ poleciałam. ;) Z "i" też masz rację, ojojoj... Pani polonistka nie byłaby ze mnie zadowolona, a z polskiego wypadłam celująco... Totalna porażka. ;) Dziękuję za czujność.
      Pozdrawiam! xx

      Usuń
    2. Proszę o ponowną ocenę. Myślę, że trzymając się Twoich rad, wszystko jest w najlepszym porządku. :)

      Usuń
  9. Świetnie to wszystko zebrałaś do kupy i opisałaś!

    merows.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Popieram i osobiście uważam,ze do niektórych rzeczy trzeba po prostu dojrzeć :)

    https://strong-power.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo przydatne rady! Zapraszam do komentowania i obserwowania: http://rebellious-anne.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne sugestie :) szczególnie pierwsza bo osób zakłada bloga tylko dla współprac i właśnie bycia "trendy".

    singo-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. O tak, teraz to chyba w każdej chwili powstaje nowy blog :) ale moim zdaniem to dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter