& &

2016/12/23

Świeczuszka

Kochani,
Obiecałam Wam, że na blogu będzie pojawiać się więcej wierszy, a że jestem słowna - zawsze dotrzymuję słowa i spełniam obietnice, które daję, napisałam nowy wiersz. Ma on charakter żartobliwy, a powstał przypadkiem. W moim pokoju czuć klimat świąt. Dosłownie, ponieważ na moim biurku roi się od świeczek zapachowych, a mój pokój jest przesiąknięty zapachem cynamonu. I tak powstał wiersz. :)

Świeczuszka

Coś małego
jak diabli rozgrzanego,
w rytm wiatru skaczącego,
coś szalenie nostalgicznego,
iskra pachnąca romansem
i czymś górnolotnym
na kilometr.
Czuć ją u mnie
w drzwiach na progu,
przed pokojem
na rogu.
Promyk światła,
który z czasem
wypala się
i gaśnie
jak wszystko wokół:
miłość, szczęście, zdrowie,
a z czasem nawet życie.
Chucham na nią i dmucham,
nie chcę, aby się wypaliła
moja miłość.
Z każdym moim ruchem
zatacza koło i wraca
do stanu równowagi.
Gdy zapada zmrok,
oświetla najbliższe
swoje otoczenie,
a gdy tylko się do niej zbliżę,
robi mi się cieplej na sercu,
rozmraża lód i ociepla me ciało.
Nagle gaśnie,
pozostaje po niej szary dym,
który już nie pachnie jak wcześniej,
jest do wyrzucenia,
pozostanie w moich wspomnieniach
albo nie - kupię kolejną.

38 komentarzy:

  1. Świetny blog, mega profesjonalny szablon. Kocham świeczki. Wiosną owocowe, a zimą cięższe, najlepiej cynamonowe. Kiedyś miałam taką cudowną, pierniczkową. <3 Niesamowity wiersz. Nie myślałaś o tym, aby zacząć iść w tym kierunku? Wesołych Świąt!

    http://xatsukochan.blogspot.com/

    http://xatsukochan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak, owszem, myślałam. I nadal myślę. Wzajemnie! :)

      Usuń
  2. Kochana! Chciałabym Ci życzyć wszystkiego najwspanialszego na święta - dużo zdrowia, szczęścia, uśmiechu, samych sukcesów i spełnienia marzeń! Mam nadzieję, że spędzisz te święta we wspaniałej, radosnej atmosferze w gronie najbliższych Ci osób!

    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie i oczywiście życzę Ci tego samego. :)

      Usuń
  3. Wow, naprawdę piękny wiersz, czekam na więcej, bo ślicznie piszesz i masz do tego talent :)

    https://by-kayla-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię wiersze pisane takim prostym językiem, bardzo mi się podoba. Ładne zdj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, staram się, aby moje wiersze były zrozumiałe dla każdego i aby nie trzeba było się nad nimi głowić dniami i nocami ;)

      Usuń
  5. Świetna grafika bloga i zdjęcia ;)
    Zapraszam do mnie ;) U mnie FIT blog ;) Akurat może postanowienie noworoczne zrzucić parę kilogramów albo po prostu się lepiej, zdrowiej odżywiać. Jeśli Cię choć w małym stopniu zainteresowałem, wpadnij do mnie :)
    http://fitbyrafal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba ten wiersz. Czasami też coś skrobnę, dlatego wiem jak trudno napisać coś fajnego.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Więcej wierszy! Masz naprawdę talent :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny wiersz! Pamiętam jak zawsze chciałam pisać takie rymowane rzeczy... nigdy mi to nie wychodziło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, na pewno nie było najgorzej. Ja też nie jestem czempionem ;)

      Usuń
  9. Pięknie napisane , drzemie w tobie dusza prawdziwej artystki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładny wiersz, nie często spotyka się takie posty. Czekam na kolejne. :)

    ♡ CUTE HORROR-KLIK ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam świeczki! Bardzo ładny wiersz, szkoda że ja nie umiem tak pisać. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Prawda, że mają to "coś"? :)

      Usuń
  12. To super, że udaje Ci się czerpać inspiracje na wiersze nawet z takich elementów jak świeczki. ;)
    Ciekawie też poprowadziłaś temat w utworze. Szczególnie ta końcówka przyznam, iż dość mnie zaskoczyła. Ale przecież o to chodzi w sztuce, nie ma być przewidywalna. W ten sposób pokazałaś ponadto motyw przemijania czy zastąpienia jednej rzeczy inną, co jest charakterystyczną cechą dla naszego XXI wieku.
    Chciałam również życzyć Tobie wesołej zabawy sylwestrowej oraz szczęśliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam,
    unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Dokładnie to chciałam przekazać. Pozdrawiam, również życzę świetnej zabawy sylwestrowej oraz jeszcze lepszego Nowego Roku i oczywiście zapraszam ponownie :)

      Usuń
  13. Woooo! Masz talent, chciałabym też tak pisać! :3
    Udanego Sylwestra kochana i oczywiście wszystkiego dobrego w nowym roku! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. ja kocham świeczki. po prostu w okresie jesieni i zimy świeczka każdego wieczoru zapalona być musi. wiersz zapiera dech w piersiach ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana, jako dawna raczkująca poetka biorąca udział w wielu konkursach, mówię Ci - MASZ TALENT! <3 Tytuł niezbyt mnie zaciekawił, jednak czytając uśmiechałam się i rozmyślałam jednocześnie, bo to co napisałaś jest tak prawdziwe... Nie przestawaj, proszę! <3
    Buziaki :*
    Lina Nastya
    https://lina-nastya.blogspot.com/2016/12/co-nowego-grudzien-2016.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, oczywiście będę pisać i nie mam zamiaru przestać :)

      Usuń
  16. Piękny wiersz, ja niestety nie mam tekiego talentu. Tak w ogóle to jestem pod wrażeniem, że umiałaś się zainspirować świeczką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Czasami inspiruję się różnymi rzeczami, a potem sama z siebie się śmieję, jak to możliwe. Wiersze wychodzą same z siebie i pod wpływem jakiegoś impulsu, więc nigdy nie wiadomo co mi akurat strzeli do głowy ;)

      Usuń
  17. Zazdroszczę talentu. Kiedyś próbowałam pisać piosenki, ale zawsze miałam problem z melodią! :D powodzenia w tworzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Też próbowałam pisać teksty piosenek i miałam ten sam problem ;)

      Usuń
  18. Czekam na następne wiersze, ten jest piękny. :) http://ksiazkidobrejakczekolada.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny wiersz :)

    Pozdrawiam cieplutko! :)
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Życzę Szczęśliwego Nowego Roku! :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Każdorazowy komentarz jest motywacją do dalszej pracy. Zachęcam do czytania oraz obserwowania bloga.
Odwiedzam blogi moich czytelników. Zapraszam ponownie!

Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i pisemnej zgody zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).

~ weryfikacja obrazkowa wyłączona!

Newsletter